IV Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

La Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives és una mostra interuniversitària i itinerant, oberta al públic, que es desenvolupa sota el format d’una marató d’actuacions on cada universitat participant representa una obra de no més de 50 minuts. El format de marató permet al públic assistent gaudir d’una variada oferta teatral durant una mateixa jornada.

La Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

La Biennal de Teatre facilita un espai als membres dels grups de teatre universitaris on compartir coneixements, experiències i formació a través de diferents tallers i cursos que s’organitzen en el marc del certamen cultural.

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) acollirà la 4a edició de la mostra els dies 6 i 7 de maig de 2026 amb la participació de 10 aules de teatre:

Dimecres 6 de maig: 
Sala Teatre UAB

  • 10:45 ACREDITACIONS
  • 11:00 ACTE INAUGURAL: Laura Santamaria Guinot, vicerectora de Cultura i Política Lingüística de la UAB.
  • 11:30 AULA DE TEATRE DE LA UNIVERSITAT DE GIRONA
    “La quarta paret”
    Creació col·lectiva a partir de la novel·la homònima de Sorj Chalandon i d’Antígona de Sòfocles.
    Director: Txell Torres.
  • 13:00 AULA DE TEATRE DE LA UNIVERSITAT D’ALACANT
    “La història del comunisme contada per a malalts mentals”
    Obra de Matei Visniec, versió d’Elizabeta Domínguez.
    Traducció i direcció de Francesc Sanguino.
  • 14:00 DINAR (Restaurant de la Plaça Cívica)
  • 15:30 AULA D’ARTS ESCÈNIQUES DE LA UPV
    “Amb un cos estrany”
    Obra i direcció de Marc Brell i López.
  • 17:00 GRUP ESTABLE DE TEATRE DE LA UAB
    “A l’altra banda”
    Obra de creació col·lectiva.
    Direccció: Ricard Gázquez.
  • 18:30 CONFERÈNCIA PERFORMATIVA SER EXTRATERRESTRE
    María García Vera, actriu, creadora i Doctora en Cinema. Nascuda a Múrcia, s’ha format a França i Barcelona. És Llicenciada en Interpretació per l’Institut del Teatre de Barcelona, amb estudis al Conservatori del Cinquè Districte de París, i Doctora en Cinema per la Universitat Pompeu Fabra. La seva pràctica combina performance, creació i recerca, desenvolupant projectes en la intersecció entre l’escena, la dansa i les arts visuals, sovint travessats per l’humor i una aproximació interdisciplinària.
    Ser extraterrestre una estona és una conferència performativa que indaga en com mirar les coses des d’un altre lloc per poder viure d’una altra manera. En un context en què imaginar alternatives a les nostres formes de vida i de producció sembla cada vegada més difícil, com podem activar altres mirades i fer unes primeres passes en una altra direcció, per petita que sigui? La recerca posa el focus en com romandre en el moment en què apareix alguna cosa. Però què passa quan anem tan accelerats que no ens hi podem aturar?

Dijous 7 de maig: 
Sala Teatre UAB

  • 9:30 REUNIÓ RESPONSABLES AULES DE TEATRE
  • 11:00 AULA DE TEATRE DE LA UPC
    “Panspèmia”
    Obra i direcció d’Alberto Rizzo.
  • 12:00 AULA DE TEATRE DE LA UPF
    “Objectes perduts”
    Obra de Núria Pompeia.
    Adaptació i direcció: David Pintó Codinasalta
  • 13:30 ATUB
    “Una venjança com n’hi ha poques”
    Adaptació de l’obra de Lluïsa Denís, versió de Selma Serrallé.
    Direcció: Juana Garguiulo.
  • 14:30 DINAR (Restaurant de la Plaça Cívica)
  • 15:30 ASSAIG GRUP DE TEATRE DE LA UV
    “L’aniversari de Natalicia”
    Obra d’Íria Márquez.
    Traducció i direcció de Pep Sanchis.
  • 17:00 AULA DE TEATRE DE LA UVIC-UCC
    “Enxarxats”
    Obra d’Ignasi Arumí.
    Direcció: Margarida Tió.
  • 18:30 AULA DE TEATRE DE LA URV
    “Maria Aurèlia Capmany vs. Boris Vian”
    Espectacle experimental de creació pròpia.
    Direcció: Joan Rioné.
Cartell IV de la Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives
Cartell (450.44 KB)