Secció d’Educació Bàsica, FP i Formació d’Adults

Institut de Desenvolupament Professional

Universitat de Barcelona

Finalitza la formació Riscos geològics extrems amb una gran afluència de docents i un munt de recursos per poder posar en pràctica amb l´alumnat de secundària i batxillerat.

Ahir 15 de maig 2026, va finalitzar la formació coorganitzada pel SPCN i l’ IDP de la UB, realitzat a la Facultat de Ciències de la Terra.

Aquesta vegada la formació es va centrar en treballar en profunditat i amb ponents experts els Riscos geològics extrems que podem trobar en el nostre dia a dia.El curs s´ha realitzat amb exposicions teòriques, amb tallers pràctics i activitats participatives. Cada sessió ha inclòs una part aplicada que ha permès experimentar amb eines i casos reals. 

Hem pogut comptar amb la presència del Dr. Joan Bach. Doctor en Ciències geològiques per la UAB, en la primera sessió, que ens va parlar dels processos geològics externs: esfondraments i subsidències, amb unes activitats pràctiques molt interessants en recerca per poder aplicar amb l´alumant de secundària i batxillerat.

Igualment, en la segona sessió vam comptar amb el Dr. David Brusi que ens va parlar de la terra sísmica i amb una activitat estrella d `un escape room sobre sismicitat per poder-lo posar en pràctica amb alumnat de secundària i batxillerat.A tots i totes els presents, ens ” va enganxar” !!!!

Vam seguir amb la tercera sessió amb el Dr. Joan Martínez Bofill que ens va aterrar en la realitat actual parlant de les inestabilitats de talussos en un context de canvi climàtic i la seva afectació a infraestructures.Va activar el nostre pensament crític i com poder treballar-lo amb els nostres alumnes.

En la quarta i cinquena sessió, vam poder tenir el plaer de sentir a la Dra. Marta González Díaz, la qual va explicar-nos com el nostre planeta, és un planeta dinàmic la qual cosa fa que els perills geològics és converteixen en risc.També fent-nos reflexionar com poder conciènciar al nostre alumnat.I per últim, també ens va il.lustrar sobre els riscos geològics a Catalunya.Oferint-nos noves idees per treballar amb l´alumnat de secundària i batxillerat.

Ha estat una formació molt profitosa per als assistents i ens han deixat amb ganes de saber quina serà la propera formació que ens oferirant el SPCN conjuntament amb l’ IDP de la UB, cara el curs 2026-27, per poder assistir-hi.

Tags:

Comments

Deixa un comentari

L’adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *