Acollida de llengua i cultura catalana / Agenda / Del món virtual al real amb la Borsa d’intercanvi lingüístic de la UB!

A la Borsa d’intercanvi lingüístic estem d’enhorabona! Voleu saber per què? Doncs perquè funciona molt i molt bé (i, de fet, ja us ho anem explicant amb les cròniques) i perquè, a més, de tant en tant ens ho demostren…

Ja fa temps que el japonès té més i més interès entre els estudiants de la UB. Paral·lelament, cada cop hi ha més i més estudiants japonesos que s’interessen pel català. I un bon dia, a través de la xarxa de lectorats de català de l’Institut Ramon Llull, va sorgir la possibilitat d’organitzar intercanvis virtuals entre estudiants japonesos de català de la Universitat Provincial d’Aichi i estudiants catalans de japonès de la Universitat de Barcelona. Dit i fet… (primer intercanvi; segon intercanvi). Bé, vam haver de fer força preparatius, però ara ja fa dos anys que els Serveis Lingüístics de la UB oferim un intercanvi virtual català-japonès. I n’estem molt i molt satisfets; no només perquè tot ha funcionat perfectament i perquè la resposta dels estudiants ha estat molt bona, sinó perquè, a més a més, de tant en tant ens arriben notícies com aquesta… Resulta que la Nanae (d’Aichi) i la Palmira (de Lleida) —dues estudiants que es van conèixer virtualment gràcies a aquest intercanvi i que han mantingut el contacte a través de videotrucades durant dos anys— aquest Nadal, finalment, han pogut passar del món virtual al real i s’han trobat en persona a Catalunya! Una pregunta, Nanae: com se sent una persona que viu en una illa com tu de trepitjar la Terra Ferma (la més ferma del món mundial) per primer cop? 😉

Durant aquests dies plegades han fet moltíssimes activitats i ens les han explicat per correu. «Hem muntat el pessebre, hem fet cagar el tió, hem vist un pessebre vivent i hem visitat diferents indrets de Catalunya com Lleida, Barcelona, Montblanc i Montserrat.» A més, també han tingut temps per compartir cultura japonesa, fent origami, tastant menjar del Japó i practicant també una mica de japonès. «És ben bé que hem après molt l’una de l’altra!», ens diuen. Moltes gràcies, noies, per compartir la vostra experiència amb nosaltres. Ens ompliu d’alegria i ens animeu a seguir treballant en la Borsa!

Esperem seguir tenint notícies vostres… i que la pròxima trobada sigui al Japó!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *