Des de l’Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) es vol donar visibilitat al 6 d’abril, Dia Mundial de l’Activitat Física (DMAF), amb l’objectiu de promoure l’activitat física i reduir el sedentarisme com a elements fonamentals de salut i benestar.
Catalunya celebra per 17è any consecutiu el Dia Mundial de l’Activitat Física per sensibilitzar tothom sobre la importància que té pel seu benestar aconseguir un nivell d’activitat física saludable, i s’afegeix a Agita Mundo i l’Organització Mundial de la Salut, per tal de conscienciar a tota la població de la importància de portar una vida activa, a totes les edats.
Aquest any el lema reflecteix molt bé el sentiment de ser actius: “Més moviment, més vida”.
Algunes idees de com celebrar-ho
– A l’escola
Fer pauses actives entre classes, patis actius, inclusius i sostenibles, milla diària, gimcanes, jocs populars i tradicionals, competicions esportives entre cursos, etc.
– A la universitat
Competicions esportives, masterclass, tallers de castellers, caminades, reptes d’AF a través del joc, sortides en bici, xerrades, etc.
– Al carrer, a les places, als parcs
Sessions d’exercici físic, activitat dirigida als circuits saludables, marxa nòrdica, ioga, etc.
– Als equipaments esportius
Masterclass, activitats dirigides, competicions esportives, reptes, etc.
– A la feina
Fer pauses actives, reptes d’activitat Física amb les escales, gimcanes, activitats esportives per equips, xerrades, etc.
– A casa
Exercicis de força, estiraments, ballar, ioga, tasques domèstiques, etc.
– Al medi natural
Marxa nòrdica, caminades, ioga, sessions d’exercici físic, anar en bicicleta, nedar, etc. SEMPRE amb cura dels entorns naturals que cal respectar
Per a més informació:
Posa’t en marxa (Recomanació de l’OMS)

