Capçalera comunicació sobre consums UB

La UB torna a estalviar energia i aigua durant el primer trimestre de 2026

Després de l’increment experimentat durant l’any 2025, el consum d’energia i aigua a la Universitat de Barcelona al llarg dels primers tres mesos de 2026 ha tornat a disminuir. En concret, el consum d’electricitat s’ha reduït un 2,8 %, el de gas un 4,8 %, i el d’aigua un 4,9 %, respecte al mateix període de 2025.

Infografia del consum d’energia i aigua a la UB el primer trimestre de 2026

Els consums acumulats entre els mesos de gener i març són els següents:

  • Electricitat, 7.447.639 kWh (2,8 % menys que l’any 2025).
  • Gas, 554.105 m3 (4,8 % menys que l’any 2024).
  • Aigua, 29.370 m3 (4,9 % menys que l’any 2024).

El consum d’electricitat es redueix a la gran majoria de centres, destacant els edificis del Campus Plaça Universitat (-17,2 %), la Facultat de Belles Arts (-7,8 %), les facultats de Física i de Química (-7,5 %), i l’edifici Solé i Sabarís dels CCiTUB (-5,4 %). Els centres que han experimentat increments superiors al 5 % són Esports UB (+7,0 %), i el Pavelló Rosa (+5,1 %).

Gràfic de variació del consum d'electricitat a la UB entre gener i març

La reducció del consum de gas ha estat força generalitzada, amb mitja dotzena de centres que superen el 10 %: Campus Bellvitge (-19,1 %), Campus Plaça Universitat (-16,3 %), facultats de Física i de Química (-15,5 %), Facultat de Dret (-13,1 %), Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (-11,8 %), i Esports UB (-11,0 %). Pocs centres han tingut increment de consum, i en tres casos supera el 5 %: Facultat d’Economia i Empresa (+8,8 %), Facultat de Belles Arts (+6,7 %), i Facultat de Ciències de la Terra (+5,8 %).

Gràfic de variació del consum de gas a la UB entre gener i març

La reducció del consum d’aigua també és majoritària, amb sis centres que han disminuït més d’un 10 %: Facultat de Biologia (-26,0 %), Campus Torribera (-21,1 %), Campus Mundet (-18,4 %), Facultat de Belles Arts (-15,6 %), Facultat de Dret (-14,3 %), i facultats de Filosofia i de Geografia i Història (-11,6 %). Entre els centres que incrementen el seu consum d’aigua, dues ho fan superant el 10 %: Esports UB (+19,8 %) i Pavelló Rosa (+13,0 %).

Gràfic de variació del consum d’aigua a la UB entre gener i març

Recordeu que, per evitar el malbaratament d’energia i aigua a la UB, tots en som responsables. Podeu consultar bones pràctiques d’estalvi d’aigua i energia en els espais dedicats a la campanya d’estalvi d’aigua «L’aigua no cau del cel», i a la campanya d’estalvi energètic «En som responsables».

ODS(‘s) de l’Agenda 2030 relacionats amb aquesta notícia

ODS 12: Producció i consum responsables

12.2: Per a 2030, assolir la gestió sostenible i l’ús eficient dels recursos naturals.