Des de l’Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) es vol donar visibilitat al 14 de març, Dia Europeu per a la Prevenció del Risc Cardiovascular.
L’objectiu d’aquest esdeveniment és conscienciar la ciutadania de la importància de les malalties cardiovasculars, amb una incidència especial en la prevenció dels principals factors de risc, com el tabaquisme, la hipertensió, la diabetis, el colesterol, l’obesitat i el sedentarisme, entre d’altres.
La majoria de les malalties cardiovasculars es podrien evitar amb l’adopció d’un estil de vida saludable que redueixi els factors de risc i que inclou les mesures següents:
- Seguir una alimentació saludable.
- Fer activitat física de manera regular.
- Assolir un pes saludable i mantenir-lo.
- Deixar de fumar i evitar el consum d’alcohol.
- Controlar la pressió arterial.
- Vigilar el colesterol.
- Revisar els nivells de sucre en sang.
- Mantenir l’estrès sota control.
Per a més informació:
Malalties cardiovasculars. Canal Salut

