Comissió de Qualitat
Dates:
Afegeix-ho a l'agenda (iCal)
Després d’haver-se anul·lat per causes tècniques, la Facultat de Filosofia reprèn la formació adreçada al Personal Docent i Investigador (PDI) dedicada als usos pedagògics de la Intel·ligència Artificial Generativa. La sessió tindrà lloc el dimarts 10 de juny de 2025, de 9:00 a 12:00 h, al seminari María Zambrano.
Sota el títol “Ús dels LLMs en els estudis de Filosofia: pensament assistit o pensament delegat? Implicacions i respostes pedagògiques”, la formació ofereix una aproximació crítica, teòrica i pràctica sobre els models de llenguatge (LLMs) i el seu impacte en l’educació superior, especialment en l’àmbit de les humanitats.
La sessió serà conduïda per la Dra. Mireia Vendrell Morancho, investigadora postdoctoral a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC, especialitzada en pensament crític i integració pedagògica de tecnologies digitals i IA a l’aula.
Continguts de la sessió:
- Marc conceptual: els LLMs, què són i com funcionen; models predominants; ús entre l’alumnat;
- Pràctiques docents en l’era dels LLMs: estratègies pedagògiques i d’avaluació.
- Condicions per a un ús crític i responsable dels LLMs.
Aquesta activitat és presencial, gratuïta, acreditable i està finançada íntegrament per la Facultat. Les persones que ja s’hi havien inscrit per a la sessió inicial del mes d’abril no cal que es tornin a inscriure.
Inscripcions obertes fins al 9 de juny de 2025 a través del següent enllaç: www.ub.edu/gidp-matice/faces/formatice?curs=64762