Detall
El mòbil i el rendiment acadèmic: un cercle que es retroalimenta
Un estudi recent amb estudiantat universitari de la Universitat de Barcelona analitza com l’ús del telèfon mòbil —especialment en forma d’ús problemàtic d’internet i del fenomen del phubbing— impacta negativament en el rendiment acadèmic. La recerca mostra que aquestes conductes són generalitzades entre l’alumnat i afecten la capacitat d’atenció, el processament profund de la informació i el benestar emocional, generant un cercle viciós: a més ús del mòbil, més dificultats acadèmiques i més necessitat de refugi en el mateix dispositiu.
L’article, publicat a The Conversation, compta amb la participació de Caterina Calderón, professora de la nostra Facultat, i mostra la necessitat de promoure hàbits digitals més saludables en l’àmbit universitari.
Podeu llegir aquí la notícia sencera