Facultat de Belles Arts

Facultat de
Belles Arts

Logo 575 UB

POLÍTIQUES CULTURALS, PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES I MODELS DE FINANÇAMENT

POLÍTIQUES CULTURALS, PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES I MODELS DE FINANÇAMENT

Lloc: ACVic Centre d’Arts Contemporànies
C. Sant Francesc, 1 08500 Vic

14.12.2011
16,30h a 20,00h. Debat obert al públic

Recerca, producció, distribució i comunicació. Com es financen o s’haurien de finançar les diverses fases de la producció artística contemporània? Com s’incentiva el consum cultural? Per qui es produeix? Per a què serveix? Quin és el nou paradigme econòmic i social en el que les pràctiques artístiques han i hauran d’afrontar-se en un futur immediat? Pot ser la cultura el nucli central de la nova economia de serveis? Quines són les polítiques culturals que impulsen les nostres administracions? Com es poden incrementar les aportacions privades en les produccions artístiques? Quin paper hi tenen les polítiques culturals en aquesta nova relació entre finançament públic i privat?

Participants en el debat

Joan Francesc Ainaud, subdirector general de Promoció i Cooperació Cultural.
Pilar Parcerisas, Vicepresidenta del Consell Nacional de Cultura i les Arts Catalana.
Carles Vicente, Gerent de Serveis de Cultura. Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies. Diputació de Barcelona.
Goteo, Xarxa social per cofinançar i col·laborar amb projectes creatius que fomenten el procomú.
Lluis Bonet, Professor titular d’economia aplicada de la Universitat de Barcelona, especialitzat en gestió, política i economia de la cultura.
Manuel Delgado, Professor titular d’antropologia a la Universitat de Barcelona i membre del grup d’investigació Etnografia dels Espai Públics de l’Institut Català d’Antropologia.
Jorge Luis Marzo, Historiador de l’art, curador d’exposicions, escriptor i professor de l’Escola Elisava/Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.
Modera: Ramon Parramon. Director d’ACVic

http://www.acvic.org/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=74&Itemid=129

CONCERT TRISTAN PERICH

TRISTAN PERICH: 1-BIT CONCERT (3ª SESSIÓ)
CICLE DE CONCERTS SOBRE MÚSICA, CIÈNCIA I TECNOLOGIA
ARTSSÒNICA

Dilluns 12 de desembre, 2011 | 19.00 h | Espai Balcó | Activitat pròpia

19.00 h, Tristan Perich farà una conferència sobre el seu mètode compositiu (en anglès).
20.00 h, Concert

Obres del compositor i artista visual novaiorquès Tristan Perich, per a percussió, quartet de guitarres elèctriques i electrònica amb canals d’1-Bit, dissenyats i contruïts pel mateix compositor. Interpretació a càrrec de Pilar Subirà i Tristan Perich.

Programa:
«Observations» per a percussió i tractament electrònic amb canals d’1-Bit.
«1/4 Revolution» per a tres violes i tractament electrònic amb canals d’1-Bit.
«Interference Logic» per a quatre guitarres elèctriques i tractament electrònic amb canals d’1-Bit.

Intèrprets: Tristan Perih i Pilar Subirà (percussió); Ariadna Rodríguez, Laia Besalduch i Anna Aldomà (viola); Vicenç Solsona, Jordi Matas, Jordi Farrés i David Soler (guitarra elèctrica).

ARTSSÒNICA, CICLE DE CONCERTS SOBRE MÚSICA, CIÈNCIA I TECNOLOGIA
Aquest cicle de concerts indaga en l’ús de les idees científiques i dels avenços tecnològics en la música experimental, des de John Cage fins a la creació actual. Un ús que no es limita a aprofitar aquestes idees i aparells, sinó també a violentar-los, a treure’ls de l’àmbit precís i de la utilitat específica pels quals han estat concebuts. El cronòmetre, l’algorisme, el senyal Midi, no serveixen en aquestes músiques per ordenar el fenomen acústic i orientar l’escolta. Ben al contrari, l’ús impropi d’aquestes tècniques i aparells ens rebel·la aspectes inesperats, obre nous espais de pensament i d’escolta.

entrada lliure | Aforament limitat. Per ordre d’arribada, fins a completar aforament

Organitza i produeix: MèdiaQuiosc _ ARTS SANTA MÒNICA

Col·labora: Catalunya Música/Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Màster en Art Sonor de la Universitat de Barcelona

http://www.artssantamonica.cat/ACTIVITATS/tabid/134/language/ca-ES/Default.aspx#activitat331

http://www.facebook.com/events/128158780629255/

ESTRABISMES. POLÍTIQUES DE COL·LABORACIÓ I DE REPRESENTACIÓ

Estrabismes. Polítiques de col·laboració i de representació
Seminari i taller

Dilluns 12, dimarts 13 i dimecres 14 de desembre de 2011, de 16h a 19.30h. 
Preu: gratuït
Informació i inscripcions: hola@aulaaladeriva.net
Places limitades
Coordina: Oriol Fontdevila i Javier Rodrigo
Organitza: Aula a la deriva i Fundació Antoni Tàpies

Intervindran: CandelHart, Departament de projectes educatius de la Fundació Antoni Tàpies, Escola d’Art i Superior de Disseny Deià, Oriol Fontdevila, Yaiza Hernández, LaFundició, Javier Rodrigo, Aida Sánchez de Serdio, Sitesize, Transductores, i Xarxa d’Arts Combinatòries.

Com representem i donem visibilitat a les pràctiques col·laboratives i les seves complexitats, processos i relacions polítiques? Com la representació dels projectes col·laboratius pot activar nous processos i transformacions?

El treball cultural en clau col·laborativa comporta la necessitat de repensar la representació definitivament com un fet polític, en tant que els dispositius de narració i els corresponents règims de veritat són elements que creiem que també s’han de poder debatre amb els agents que participen de la col·laboració. Així mateix, aquesta consideració comporta inevitablement el sorgiment d’un cert estrabisme; això és, la impossibilitat de fixar la mirada en un sol punt i centre rector i, contràriament, la necessitat d’aprendre a treballar la representació des de l’heterogeneïtat i com un fet inconclús.

El seminari comptarà amb la presentació de casos d’estudi que seran narrats per agents i col·lectius que realitzen projectes actualment en el marc d’Arts Combinatòries, Aula a la deriva i Prototips en codi obert.

http://www.fundaciotapies.org/blogs/prototips/2011/12/01/estrabismes-politiques-de-col%C2%B7laboracio-i-de-representacio/

LES MALES INFLUÈNCIES

LES MALES INFLUÈNCIES

Jose Begega, Marta Burugorri, Abel del Castillo, Laia Estruch, Genderhacker, Núria Güell, Antoni Hervàs, Marla Jacarrilla, Aïda Jordà i Rafa Marcos, Gerard Ortín, Ryan Rivadeneyra, Nicolás Rojas, Carlos Valverde.

Les Males Influències és una proposta per conèixer els referents dels artistes que han exposat al llarg de l’any 2011 a la Sala d’Art Jove, per mitjà de la utilització de tres escenaris: un passi audiovisual , la visita a un indret específic, i l’elaboració en directe d’una càpsula radiofònica. Cada un d’aquests espais ha de permetre l’activació d’aproximacions particulars a diferents tipus de referència, al mateix temps que desbordar l’actitud acadèmica envers al tracte de les manifestacions culturals a què ens referim quan recorrem a “les males influències”.

El cicle d’activitats Les males influències parteix d’una invitació adreçada als artistes de la Sala d’Art Jove seleccionats en la convocatòria d’enguany. Està comissariat pe l’equip tutorial de la Sala d’Art Jove 2011: Azotea (Ane Agirre i Juan Canela), Julieta Dentone, i Alexandra Laudo [Heroínas de la Cultura]. Es compta amb la participació de dos convidats especials: Eloy Fernández-Porta i Mery Cuesta.

Programa:
Vídeografies Dissabte 3 de desembre. 20h.
Triologies audiovisuals comentades
Amb la col·laboració d’Eloy Fernández-Porta.
Lloc: Centre cívic Urgell (C. Comte d’Urgell, 145).

Cartografies Dissabte 10 de desembre. 11h.
Excursió a Les Planes
Lloc de trobada: Entrada als Ferrocarrils Catalans de Plaça Catalunya (davant del Zurich).

Radiofonies Dissabte 17 de desembre. 21h.
Programa de ràdio en directe + festa de clausura
Amb la col·laboració de Mery Cuesta.
Lloc: Fabra i Coats, Fàbrica per a la creació (C. Sant Adrià, 20. Metro: L1 Sant Andreu).

http://saladartjove.cat/i/activitat/les-males-influ%C3%A8ncies

LA FUNDACIÓ ARRANZ-BRAVO EN EL CONTEXT DE L’ART ACTUAL

L’artista Eduard Arranz-Bravo donarà una conferència el proper dijous dia 1 de desembre a les 12:30 hores a la Sala d’Actes de la Facultat de Belles Arts: «La fundació Arranz-Bravo en el context de l’art actual».

Presenta i modera: Albert Mercadé, president de la Fundació Arranz-Bravo.

http://www.ub.edu/noticies/cgi/event.pl?id=51216&noticiaub=BELLESARTS3

http://www.fundacioarranzbravo.cat/

ENQUESTES D’AVALUACIÓ DE LA DOCÈNCIA ON-LINE

ENQUESTES D’AVALUACIÓ DE LA DOCÈNCIA ON-LINE.
Assignatures 1er semestre.
Facultat de Belles Arts UB.
Del 01/12/11 al 20/12/11

Com ja sabeu, en els graus actuals, el tipus d’enquesta d’avaluació de la docència és on-line exclusivament. El període, aprovat pel Consell d’Estudis, per a realitzar-la és de l’1 al 20 de desembre de 2012, per aquelles assignatures del 1er semestre. Recordar-vos que l’enquesta és anònima i el seu resultat és posterior a l’avaluació de les assignatures. Us preguem que en doneu resposta, per tal que el nombre d’enquestes sigui significativa i ens serveixi per a millorar la docència.

Podreu trobar les enquestes al vostre espai del Campus Virtual.

http://www.ub.edu/bellesarts/atencio_est/index.htm

INAUGURACIÓ: LABORATORI DE PEDAGOGIES DE CONTACTE

Laboratori de pedagogies de contacte
Inauguració: Dijous, 17/11/11 a les 20.00 h.

Abel del Castillo, Institut Baix a mar i Paola Martínez, Joan M. Gual i Genera, associació en defensa dels drets de les dones, Aïda Jordà i R.Marcos Mota, Genderhacker.

Exposició: Del 17/11 /11 al 24/02 /12
Sala d’Art Jove (Calàbria 147, BARCELONA)

Laboratori de pedagogies de contacte és un espai expositiu en constant (de)construcció. Presenta, per una banda, un seguit d’arxius relacionats amb els projectes educatius i d’investigació que s’han produït enguany en les modalitats d’investigació i educació de la Sala d’Art Jove. Per altra banda s’acompanya d’un programa d’esdeveniments públics que tindran lloc fins a finals de gener de 2012 i que tenen per objectiu fer extensibles els projectes a nous públics, així com donar lloc a hibridacions i a produccions anòmals de coneixement, des d’una relacionalitat de cossos en contacte.

Amb el títol Laboratori de pedagogies de contacte volem subratllar la importància que està tenint el gir educatiu en l’àmbit artístic, però sobretot fer ressò de les tendències feminista i queer que emfatitzen la pedagogia com un projecte polític de construcció d’identitat.

http://saladartjove.wordpress.com/

http://saladartjove.cat/i/exposici%C3%B3/laboratori-de-pedagogies-de-contacte